loading

Calvin Klein: Drzý talent z Bronxu

Drzý a neobyčejně talentovaný mladík pocházející z chudých poměrů neblaze proslulé čtvrti Bronx. I tak lze charakterizovat Calvina Kleina, potomka maďarských přistěhovalců a jednoho z nejslavnějších příkladů splněného amerického snu.

Calvin Klein, slavný americký módní návrhář a tvůrce řady jedinečných módních skvostů, se narodil v roce 1942. Jeho talent byl zřejmý již od útlého věku. Návrh prvních šatů namaloval již ve svých pěti letech, a přestože o jeho budoucnosti nemohlo být nejmenších pochyb, musel pro splnění svého amerického snu podstoupit náročnou a tvrdou cestu.

Štěstí, um a píle

Calvin Klein Lak na nehty Splendid Color Šikovného mladíka si při jeho nesnadných začátcích všiml vlivný a bohatý mecenáš, kterým byl baron de Gunzburg. Využil svých kontaktů a brzy dostal mladého chráněnce mezi opravdovou smetánku módního New Yorku té doby. Mladý Klein se odvděčil sérií velmi zajímavých návrhů a brzy se mu podařilo proslavit své modely i za hranicemi USA. V roce 1968 otevírá firmu Calvin Klein Ltd. a navrhuje své nejlepší modely. Na rozdíl od ostatních návrhářů Klein neužíval křiklavé barvy ani extravagantní linie. U svých modelů sázel na klasiku a naprostou jednoduchost svého designu, kterou podtrhoval použitím přírodních materiálů. U jeho oděvů tak převládaly len, kašmír, bavlna nebo kůže. Proslul jako mistr minimalismu, šaty nechával bez jakýchkoliv extravagantních ozdob často až ležérně „normální“. Stejný trend pak vnášel do všech svých produktů, ať už se jednalo o parfémy, kosmetiku, spodní prádlo či hodinky.

Unisex a provokující reklama

Kromě módního návrhářství proslul Calvin Klein svým citem pro marketing a zvýšení atraktivity svých výrobků. Jeho slavné reklamy doslova šokovaly svět. V roce 1979 to byla teprve 15letá Brooke Shields oblečená pouze v džínách značky Calvin Klein se slogany „Mezi mě a moje Calvinky se nedostane už nic“ a „Mám na záchodě šestery Calvinky a ty kdyby mohly mluvit, tak jsem odepsaná“. V roce 1994 se zase na úspěchu jeho parfému Obsession podílela provokující reklama sázející na nahotu mladičké lolitky a začínající modelky Kate Moss. Calvin Klein také proslul účelným potlačováním ženskosti a jeho unisex výrobky určené pro všechny bez ohledu na pohlaví jsou důkazem této zajímavé cesty. V kosmetice jsou příkladem této koncepce tělové řady CK One a CK Be.

Exkluzivní kosmetika pro každého

Preciznost a luxus jsou vlastnosti, jimiž bychom mohli popsat dekorativní kosmetiku značky Calvin Klein. Zářivé barvy, kvalitní textury a snadnost aplikace táhnou společnost kupředu i na poli luxusní kosmetiky už od 80. let minulého století, kdy byla představena první kosmetická linie. Od této doby se neustále rozrůstá okruh věrných fanynek, které nadšeně vítají představení každé další řady. Staňte se i vy jednou z nich – poznejte kosmetiku Calvin Klein díky jedinečným dárkovým sadám pro kompletní nalíčení.

Spodní prádlo, parfémy a světla ramp

Svoji genialitu v oboru návrhářství dokázal tento proslulý tvůrce doplnit opravdu zajímavými propagacemi svých výrobků a často tak vtiskl trend celému odvětví. I přes své unisex výrobky však uměl nechat vyniknout rozdílům mezi muži a ženami. Velkému zájmu se těší jeho specializované edice parfémů Calvin Klein Man pro muže a Calvin Klein Euphoria pro dámy. Při své úspěšné tvorbě na poli spodního prádla se staly hitem jeho trenýrky propagované Markem Wahlbergem a později i fotbalistou Freddie Ljungbergem. V 80. letech takřka neměly konkurenci a nikdo jim neřekl jinak, než prostě „Calvinky“. Jejich výjimečná pružnost a pohodlné nošení z nich udělaly hit, využití vypracovaných těl pop idolu a fotbalisty pak byl jen dalším z geniálních reklamních triků famózního návrháře. Velký důraz kladl Calvin Klein rovněž na své logo CK, které muselo být vždy a všude vidět. Vzniknout tak dal logománii, která přetrvává až do dnešních dnů.

Autor: Krasa.cz.


Aktuální články

  • Které barvy dekorativní kosmetiky a oblečení jsou nejvhodnější právě pro vás?

    Přemýšlíte nad vhodným výběrem barev? Nejste si jistá, zda vám více sluší rudá rtěnka, nebo vyniknete lépe v růžové? Víte, že existuje barevná typologie, která poukazuje na to, jaké barvy jsou vhodné pro každého člověka v závislosti na ročním období. Jde vyloženě o charakteristiku odstínů barev naší osoby v souvislosti s jarním, letním, podzimním či zimním obdobím.  Do které z těchto čtyř kategorií patříte? Na co je barevná typologie dobrá?...

  • Oblíbili jste si BB krémy? Zkuste i CC krémy!

    Po boomu oblíbených BB krémů se objevily CC krémy, které způsobily velký poprask v kosmetickém průmyslu. Chcete vědět, čím se liší a jak mohou být přínosné pro vaši krásu? A kdo má CC krémy v nabídce? Pojďme si je společně trochu přiblížit. V čem je hlavní rozdíl? Dvojité C v názvu pochází ze zkratky anglických slov color/ control correcting, což v překladu znamená „barevně sjednocující “. A to je hlavní rozdíl od BB krémů (v překladu blaming balm),...

  • Jak účinně bojovat s pigmentovými skvrnami a vyhrát

    Pigmentové skvrny nás mohou potrápit v každém věku. U starší pleti se jedná o tak zvané stařecké skvrny, avšak i mladá pokožka je ohrožena. Vznik je často zapříčiněn nadměrným sluněním, bez použití ochranných faktorů, anebo pokud ochranný faktor není dostatečně silný. Nemusíte zrovna jen ležet na pláži. I během běžného chození po městě nebo při sportu je pokožka bez použití přípravku s ochranným UV filtrem v ohrožení.     Základem je nepodceňovat...

Kosmetická a vizážistická
poradna ZDARMA
x

Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
OK Více informací