loading

ELIZABETH ARDEN: královna kosmetiky

K nejslavnějším tvářím a značkám kosmetiky, péče o pleť a neobyčejně podmanivých vůní patří už celé století také značka Elizabeth Arden. Právě letos slaví tato špičková značka přesně 100 let od svého založení. Již v polovině minulého století patřila na absolutní vrchol v kosmetickém průmyslu. Říkalo se tehdy, že v každém – i v tom nejzapadlejším koutu světa – jsou známy jen tři věci, a to šicí stroje Singer, Coca Cola a kosmetika Elizabeth Arden.

Kanadské kořeny

Florence Nightingale Grahamová se narodila roku 1878 v Kanadě v provincii Ontario a již od mládí přesvědčovala okolí o své silné vůli. Roku 1909 odešla ze školy pro zdravotní sestry a rozhodla se pomáhat svému bratrovi pracujícímu pro farmaceutickou společnost. Tam se v laboratořích naučila vše potřebné o lidské pleti a dermatologii. Brzy poté zahájila spolupráci s Elizabeth Hubbardovou a společně nabízely první kosmetické služby.

Historický průlom
Po určitých neshodách se ženy rozešly a Florence si otevřela svůj vlastní salon, a to roku 1910. Dala mu jméno po své bývalé partnerce a zároveň i podle románu Alfreda Tennysona s názvem Enoch Arden. Vznikla tak nová značka Elizabeth Arden. Roku 1912 odjela jeho majitelka na pracovní cestu do Paříže, kde se zdokonalovala v obličejové a pleťové masáži a učila se, jak správně pečovat o krásu. Po návratu tak spatřil světlo světa speciální nadýchaný obličejový krém Venetian Cream Amoretta v kombinaci s Arden pleťovým tonikem.

Soukromí a práce
Roku 1915 se podnikatelka provdala za amerického obchodníka Thomase J. Lewise, a tím získala i americké občanství. Rozvod proběhl již roku 1934 a ani druhé manželství s ruským princem, které trvalo dokonce jen 2 roky, nebylo příliš úspěšné. Neúspěch v osobním životě si však Florence vynahrazovala péčí o ostatní slavné ženy a manželky, které přinášely značce ještě větší věhlas. Byly to celebrity jako královna matka, Alžběta II., Jacqueline Kennedyová, Marilyn Monroeová, Marnie Eisenhowerová nebo Marlene Dietrichová.

Kosmetika pro celý svět
První opravdovou senzací se však nestal kosmetický přípravek, ale famózní vůně Blue Grass, která byla na trh uvedena roku 1934. Stala se doslova legendou a beze změn zůstala na trhu až do dnešních dnů, tedy již více než 75 let. Salony Elizabeth Arden se staly synonymem kvality a všestranné péče, a tak bylo v roce 1930 otevřeno více než 40 poboček na všech kontinentech světa. Parfémy a kosmetika Elizabeth Arden se daly koupit dokonce i v Tibetu, což zmínil i Heinrich Herrer ve své slavné knize 7 let v Tibetu.

Na vrcholu
V letech 1930 až 1960 bylo toto kosmetické impérium nejrychleji rostoucí a nejlepší kosmetickou značkou světa, na čemž nic nezměnil ani fakt, že jeho zakladatelka s radostí utrácela obrovské sumy při sázkách na svých oblíbených dostizích. Její péče využívaly nejslavnější dámy světa a zájem o řady kosmetických přípravků, jako byly hydratační krémy, emulze, balzámy na rty, řasenky a mnoho dalších, rostl přímo geometrickou řadou.

Vůně jako doplněk
Parfémy jsou nedílnou součástí ženské krásy a měly by ji dokonale doplňovat – tato idea se stala mottem, kterým tato značka razila svůj nový pohled na svět. Během druhé světové války tak například radila ženám, jaké vůně používat, jak se oblékat a jaký použít make-up, aby mohly dobře zastávat své nové pozice a práce namísto mužů, kteří odešli bojovat. To měly podtrhovat i skvostné parfémy jen jakoby mimoděk podtrhující krásu samotných žen.

Nesmrtelná víra
Ani na sklonku svého života se zakladatelka impéria, která zemřela v roce 1966 ve svých osmaosmdesáti letech, nehodlala smířit s faktem, že by měla ubrat ze svého životního tempa. A přesně dle tohoto vzoru byste měli žit i vy. Nebojte se užívat si života! Díky kosmetice Elizabeth Arden budete své okolí oslňovat svou krásou a zářit radostí.



Autor: krása.cz


Aktuální články

  • Které barvy dekorativní kosmetiky a oblečení jsou nejvhodnější právě pro vás?

    Přemýšlíte nad vhodným výběrem barev? Nejste si jistá, zda vám více sluší rudá rtěnka, nebo vyniknete lépe v růžové? Víte, že existuje barevná typologie, která poukazuje na to, jaké barvy jsou vhodné pro každého člověka v závislosti na ročním období. Jde vyloženě o charakteristiku odstínů barev naší osoby v souvislosti s jarním, letním, podzimním či zimním obdobím.  Do které z těchto čtyř kategorií patříte? Na co je barevná typologie dobrá?...

  • Oblíbili jste si BB krémy? Zkuste i CC krémy!

    Po boomu oblíbených BB krémů se objevily CC krémy, které způsobily velký poprask v kosmetickém průmyslu. Chcete vědět, čím se liší a jak mohou být přínosné pro vaši krásu? A kdo má CC krémy v nabídce? Pojďme si je společně trochu přiblížit. V čem je hlavní rozdíl? Dvojité C v názvu pochází ze zkratky anglických slov color/ control correcting, což v překladu znamená „barevně sjednocující “. A to je hlavní rozdíl od BB krémů (v překladu blaming balm),...

  • Jak účinně bojovat s pigmentovými skvrnami a vyhrát

    Pigmentové skvrny nás mohou potrápit v každém věku. U starší pleti se jedná o tak zvané stařecké skvrny, avšak i mladá pokožka je ohrožena. Vznik je často zapříčiněn nadměrným sluněním, bez použití ochranných faktorů, anebo pokud ochranný faktor není dostatečně silný. Nemusíte zrovna jen ležet na pláži. I během běžného chození po městě nebo při sportu je pokožka bez použití přípravku s ochranným UV filtrem v ohrožení.     Základem je nepodceňovat...

Více než 200 výdejních míst
Blesková doba dodání
x

Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
OK Více informací